onsdag 29 augusti 2012

GI Lax macka :)


I dag har maten gått i GI´s väg. Tänker inte följa slaviskt men däremot plocka ner på kolhydraterna och in med mer proteiner. Så idag innan vi rusade iväg till kalmar så gjorde jag lunchen till Jocke och mig medan han åt sin frukost.

Jag stekte varsin lax filé i grillpannan med olivolja och kryddade laxen med Alpnearings citronpeppar krydda. La i lite sallad, selleri och frästen till lite aubergine i grillpannan. 1,5tsk majonnäs och sen vips ner i kylväskan när jag väl hade lindat in dem väl och de hunnit svalna lite förståss :)
Behöver jag ens berätta vilken god lunch vi åt :)

Middagen fick bestå utav en riktigt nyttig sallad åt grekiskt håll fast lite spicead av mig :P och sen ugns grillade kyckling ben :) Glömde ju givetvis att ta bild på middagen men den var ändå inte så märkvärdig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar