tisdag 28 augusti 2012

Hallon omelett med brie ost


Köpte tidningen GI-mat igår. Min kropp gillar ju inte kolhydrater för fem öre utan jag går upp i vikt direkt. Så nu får jag börja dra bort de där jäkla kolhydraterna igen. Men men det är ju egentligen inte så svårt. Och i brist på vad tusan jag ska göra för några maträtter (tråkigt med samma vanliga) så köpte jag tidningen för att få lite nya idér. Först ut idag till frukost fick det bli denna. Skulle tina upp hallonen men drog nog på för mycket värme i micron så det blev mer färsk sylt :) Men kan ju säga att detta var riktigt smaskigt och det blev bara 4 ynka kolhydrater medan det blev ca 23g protein :) sånt gillas. Tog dock lite laktosfri mjölk i omeletten istället för grädden.
Snabbt gick det att få till den åxå. Tog dock lång tid innan den kom i magen eftersom det var två ägg och för en småätare som jag så tog det ju en stund att få ner hela :)

Vill ni testa? Här kommer receptet.

Hallon omelett med brieost
2 ägg
2 msk grädde eller vatten
Salt och Vitpeppar
1 tsk smör
3 skivor brieost
1 dl färska hallon.

Vispa ihop ägg, grädde, salt och peppar i en skål. Hetta upp en stekpanna med smör och häll i smeten. Stek omeletten på svag värme i några minuter. Lägg på brieosten och toppa med färska hallon. Lägg upp på en tallrik och njut med en kopp kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar