måndag 3 september 2012

Lunch tips


Fick bli lite ihop plock idag till lunch. Våra kylskåp e full proppade med matrester och dylikt :) Och inte bara nyttiga saker utan även massa tårt å kakrester ifrån gårdagens kryddparty jag hade hemma :) Har dock inte smakat på det jag bakat ens och kommer inte att göra det heller :) Det där får mina andra familjemedlemmar äta upp :)
Till tallriken nu då. Det ser nog rätt mycket ut för att jag ska få i mig det fast så mycket är det nog inte egentligen och det tar ju sin lilla tid. Och grönsakerna får halka ner sist om jag ens orkar äta upp dem. Ville liksom få lite grönsaker och lite färg på tallriken också :)

Jag räknade ut hur mycket fett, protein och kolhydrater tallriken innehöll. Stämmer väl inte exakt men det jag kunde få ut av det. Grönsakerna räknade jag inte ens på eftersom de är råa och eftersom jag vet att jag ändå inte orkar äta upp allt.

Så så här såg det ut.

Gravad lax (hemma gravad) 46g
1 skiva vildsvinsstek (stekt i lergryta) 40 g
3 msk Tzaziki (LCHF)
1 msk Keso naturell

Några paprika, selleri och morotsstavar


Fett 8g, Protein 24g, kolhydrater 3g, 174 kcal (OBS! inga grönsaker inräknade)

Eftersom frukosten blev så pass fet och lite protein fattig så jämnade jag nu ut alltihopa med en protein rik och fattig fett lunch istället. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar