tisdag 15 februari 2011

Avocado och tiger räks wrap


I dag testade vi Nigellas tiger räkor, fräste upp dom i chili och vitlök och sen lät dom koka lite snabbt i vitt vin. Hade inte risvin utan fick ta den skvätten vi hade kvar från rätt längesen.. vetti tusan men den luktade inte dålig iafl :)
Hade en skål tiger räkor kvar i kylskåpet som jag lekte med nu.
Protein rik kvälls rätt om man säger så..

Wrap
tortilla
tigerräkor eller vanliga räkor
massa riven ost
avocado


Till en wrap tog jag 1,5dl riven ost som jag spred ut över halva tortillan, sen tog jag en halv avocado som var väl mogen, delade ut den över osten. Sen plockade jag på så många räkor jag bara kunde och lyfte över den lediga tortilla halvan på hela massan. Plattade till alltihopa så väl jag kunde. Sen värmde jag grillpannan och satte ner wrapsen och tryckte ner dom ordentligt. Inget smör, ingen olja. Lät dom ligga tills osten börjar smälta och wrapsen blir randiga och fina... Klart!

Super snabbt och super enkelt och MASSA protein :) ca 30g protein blev det i en sådan här räknade jag ut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar