tisdag 29 mars 2011

Linas matkasse middag :)


Linas matkasse har etablerat sig i Blekinge, tyvärr är vi inte så många här i byn än som hunnit registrera oss, men en snäll kompis och väldigt trevliga Lina fixade så att jag kunde hämta min vinst kasse inne hos min kompis i stan (Karlskrona) :)

Linas Matkasse tävlade ut lite matkassar här i samband som etableringen.. och jag hade faktiskt turen att vinna en vecko kasse.
Nu är vi ju 6 personer med 3 tonåringar i vår familj, så jag fick faktiskt öka på lite i mängd.. men det gör inte så mycket. Denna veckan ska jag blogga om alla maträtterna tänkte jag..
Tyvärr är det inte lönande för vår stora familj att beställa av dom, dessutom är det lite fel vecka också eftersom vi precis är alla hemma dessa veckor kassen kommer. Dom skickar nämligen ut varannan vecka.
Och om det ändå hade gjort det så har vi ändå två lunchlådor som ska göras varje dag.
Så hur jag än vänder och vrider på det så kan vi inte få det lönande :(
Men man ska aldrig säga aldrig :)

Tänker dock inte sätta ut recepten eftersom jag inte har sökt lov till det av Linas matkasse, däremot bilder och bedömningar tycker jag allt att jag kan sätta ut :)

I dag är det då första middagen ut...

Kokt potatis med fisk i dill & pepparrots sås och vecko sallad.
Otroligt gott, och med lite extra kryddor blev det suuper gott.
Dessutom otroligt lätt och snabbgjort :) Medan potatisen kokte gjorde jag veckosalladen och såsen, fisken behövde bara puttra ca 7min i grytan, så när salladen och fisken var klart var det bara att hälla av potatisen och sätta sig till bords :)


För att vara en enkel snabb fiskrätt så får denna maträtt stort betyg ifrån mig :) **** stjärnor får den allt :)

i morgon blir det en annan rätt... återstår att se vad det är... den som väntar på något gott......

Gå in HÄR och titta på deras fina erbjudande, dvs om man beställer nu får man första kassen för 499kr och den innefattar då 5 middagar.. hemkört och klart :)

2 kommentarer:

  1. Spännande! Vad jag vet så behöver man inte be om lov att skriva av någons recept, däremot bilder får man inte använda....

    SvaraRadera
  2. Nej jag vet martina.. men jag kände inte att det var schyst att ta dom ändå utan att prata med Lina först. VAd jag förstår är det hon som provar fram recepten.. tycker hon det är okej sen så kommer jag givetvis att lägga ut dom på bloggen :)
    Bilderna är mina och kommer alltid att vara mina.. skulle jag sätta in annan bild så skrivs det naturligvis ut vems det är :))

    SvaraRadera